به گزارش کارنا، رییس کانون انجمن های صنفی شرکت های حمل و نقل داخلی کشور حضور گسترده دلالان در توزیع بار را عامل تضییع حقوق کامیون داران عنوان کرد.
رضا رستمی با اشاره به رشد دلالی و واسطه گری در حوزه حمل و نقل جاده ای بیان کرد: شرایط در حمل و نقل جاده ای به نحوی است که بخش عمده ای از سود جا به جایی کالا نصیب واسطه ها و دلالان شده و تداوم وضعیت فعلی نگران کننده به نظر می رسد و به ضرر رانندگان کامیون است.
وی با بیان اینکه حضور گسترده دلالان در توزیع بار موجب تضییع حقوق رانندگان زحمت کش و تلاش گران در این عرصه شده است، تصریح کرد: متاسفانه دستگاه های نظارتی نسبت به این موضوع بی اعتنا بوده و برخورد جدی با عاملان سوداگری ندارند.
رییس کانون انجمن های صنفی شرکت های حمل و نقل داخلی کشور در گفتگو با خبرنگار کارنا در ادامه به نقش تشکل ها و انجمن های صنفی در تقویت حمل و نقل جاده ای کشور اشاره کرد و گفت: باتوجه به اینکه هدف از ایجاد تشکل های صنفی کارگری و کارفرمایی در حوزه حمل و نقل همواره حفظ منافع اقتصادی و بهبود شریط کاری اعضای این صنف بوده است می توان با ایجاد انسجام و همراهی بخش دولتی و همچنین هم افزایی بخش خصوصی و دولتی در جهت پیشبرد اهداف حمل و نقل کشور از جمله حذف دلالان و واسطه گران گام های موثری برداشت کما اینکه در سالهای گذشته نیز شاهد همگرایی بین تشکل های صنفی و بخش دولتی مربوطه از جمله سازمان راهداری بوده ایم و با برگزاری جلسات منظم به صورت هفتگی و ماهانه تصمیمات بسیار خوبی را برای بهبود وضعیت حمل و نقل جاده ای کشور اتخاذ کرده ایم و امیدواریم این روند ادامه داشته باشد.
رستمی در پایان مداخله بخش دولتی غیرمرتبط را مهم ترین عامل مشکلات در حوزه حمل و نقل جاده ای دانست و تاکید کرد: متاسفانه سازمان های غیرمرتبط که هیچگونه شناختی نسبت به جایگاه حمل و نقل جاده ای کشور ندارند با اتخاذ تصمیمات غیرکارشناسی، آسیب جدی به این بخش وارد کرده اند.
ارسال نظر